Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
pmo85

Nahanvaihto..

Recommended Posts

Otettiin tämän vuoden maaliskuussa 2 kiinankääpiötuliliskoa :)

Nyt onki sitte semmonen kysymys, että kuinkahan usein nämä yleensä vaihtaa nahkaansa?? Nimittäin meillä Sissi vaihtaa jo toista kertaa meillä olo aikanaan :ohmy: (siis kaksi kertaa parin kuukauden sisään), ja Santeri ei ole vaihtanut kertaakaan, ainakaan en ole sitä tapahtumaa huomannut..

Jaa viesti

Usein. Vaihto tapahtuu nopeasti, ja elukka myös syö nahkansa saman tien, joten sitä ei välttämättä huomaa.

Jaa viesti

Ok, kiitti vastauksesta.

Ehkäpä se toinen sit on vaan hitaampi vaihtamaan sitä nahkaansa että kerkeän huomata ja olla huolissaan :)

Eka kerran ku se sen nahkansa vaihto, niin ei sillon syöny varmaan reilu viikkoon mitään, vieläkin se laihuus hieman näkyy. Sillon taas se toinen naposteli toisenki edestä ja liho ihan hulluna, nyt on joskus laitettu pleksi-lasi väliin ku ruokaa annetaan, toiselle hieman vähemmän ja toiselle enemmän, tasottuu vähä kummallaki se keskivartalo :D

Jaa viesti

mun tuliliskot ei meinaa syödä... paljon niille pitäis antaa sitä ruokaa? mulla on tällä hetkellä kuivattua ruokaa...

heit on kolme ja en oo nähny kenenkään syövän koko aikana kun mulla on ollut n.1,5 kkk

Jaa viesti

minun tuliliskoni raapii itseään kiviin nahanvaihdon aikana,että se lähtis irti.

Jaa viesti

Yhden kerran olen päässyt todistamaan nahanluontia ja löytänyt lähes kokonaisen nahan akvaterrasta. Ihan veikeän näköistä, kun ei tule heti ajatelleeksikaan että nämäkin vaihtavat takkia säännöllisesti.

20160211_163328.jpg

Jaa viesti

Juu ei ole enää täälläkään näkynyt eli varmaan vetävät parempiin suihin nahat myös. Joskus vaan sattui hyvä tuuri, ja löytyi tosiaan kokonainen nahka kellumasta. Upea tekele oli kyllä, en saanut säilöttyä sitä valitettavasti.

Jaa viesti

Joo ne on melkoisen näköisiä, etenkin jalat, pienenpienet hansikkaat :D Tosin en tiedä miten sellaisen säilöis, nahka on niin ohut.

Jaa viesti

Sepä siinä, mietin onnistuisiko samalla tavoin kuin käärmeitäkin tai elimiä. Onko se formaldehydisekoitusta vai mitä lie sitten mihin ne laitetaan. Pitääkin ottaa selvää, olisi hienoa säilöä vaikka kokonainen tulilisko sitten, kun kuolo nuo korjaa.

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään