Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
saana_85

Parta-agaman sukupuoli II

Recommended Posts

Vanha ketju alkoi olla jo melkoisen pitkä, joten aloitetaan uusi ketju aiheesta. Vanha ketju löytyy täältä: -Saana_85

Jaa viesti

No, eipähän mulla ainakaan nuo lisäämäni kuvat näy. Ehkä ei muillakaan :(

Onnistuisinko näin?

Edited by kkoykka
  • Like 1

Jaa viesti

Poikahan tuo näyttäisi olevan. Selkeästi erottuu 2 hemipenispullistumaa.  :)

Edited by heidi1979

Jaa viesti

Poika sen on oltava, naaras on sileä takajalkojen välistä.

Sileä takajalkojen välistä? Ei meillä ainakaan takajalkojen väli eroa naaraalla eikä uroksella muutakun rauhasrivistöstä. Hännän puolellahan nuo hemipenispullistumat ovat ja naaraalla niitä on yleensä 1 tai sileä. :)

Edited by heidi1979

Jaa viesti

En mä nyt kiusallani tuota asiaa korjannut. :) Minulle on -taru- vääntänyt aikoinaan melkeinpä ratakiskoista vääntänyt missä niiden hemipenispullistumien kuuluu olla. :) Luulin samanlailla, kun sinä, että niiden kuuluu olla takajalkojen välissä. :)

Edited by heidi1979

Jaa viesti

Kovin on taas herkkähipiäistä ihmistä liikkeellä.....

Minusta tuo korjaus oli sangen aiheellinen, ja mitä pahaa siinäkin muka oli?

Hemipenis pullistumat ovat ja pysyvät siellä hännän puolella, heti peräaukon jälkeen :)

Femoraalirauhaset löytyvät reisien sisäpinnoilta, ja muistakaa nyt jotta myös naarailla näkyvät nämä, mutta eivät niin selkeästi kuin koirailla.

Minulla kyl on jalkojen väli suht ihan samanlainen kummallakin sukupuolella, mutta hännäntyvi EI!

On tässä tullut jokunen persus näiltä agamilta tiirailtua vuosien varrella :D

• Like 6

Jaa viesti

Olenko Taru sanonut että siinä jotakin pahaa oli? Mielestäni en. Laitoin kommenttini, etten nyt ainakaan sano mitään väärää kyseisen matelijan sukupuolesta, kun kerran olin asian väärin käsittänyt.

Jaa viesti

Kyllä mäkin sain sen käsityksen, että sulla herne meni nenuun, mutta hyvä sitten, jos ei mennyt. :)

Edited by heidi1979

Jaa viesti

Ei ole mennyt herne nenään. Kuten jo äsken sanoin niin, laitoin kommenttini, etten nyt ainakaan sano mitään väärää kyseisen matelijan sukupuolesta, kun olin asian väärin käsittänyt. Asia varmaankin nyt loppuun käsitelty :)

Jaa viesti

Mut summasummarum, omat epäilykseni siis vahvistuivat kun oon muiden kuviin vertaillut Nipsua.

Meidän pikkujäbä <3

Jaa viesti

Kyllä mä ainakin tiesin urosta ostavani, Kosmo tais olla mitä - kolme kuukautta kun se tuli meille ja jo varattaessa muutama viikko aiemmin oli ihan nähtävissä, että poika on. Toki tässä on eroja plus että meidän kasvattaja on aika ässä tässä asiassa.

Jaa viesti

Kyllähän se sukupuoli on hyvä luovutushetkellä suht. selvänä olla varsinkin sen vuoksi, ettei sitten koskaan tule sellaista tilannetta, että liskon ostaja ottaakin myöhemmin esim. urokselle uroksen kaveriksi. Kyllä sen tuosta 40-50 grammaisesta jo aika varmaksi osaa sanoa. Eli siis 2 kk ikäisestä toisin sanoen.

MUOKS sen verran vielä, että toki jokainen poikueessa ei kasva samaan tahtiin, joten osalla voi mennä sinne 3 kk ikäänkin, jotta varmaksi näkyy. Ja sitten on toki ne poikkeuksenpoikkeukset, mitkä -taru-nkin kanssa on naurettu mahat kippuralla :D ja näitähän nyt tulee ihan joka lajin kanssa. Aina silloin tällöin on joku joka esim. osaa piilottaa pallinsa. Tämmöinen on meidän Kelpo-poikakin :D

MUOKS sen verran vielä, että tämä siis koski parta-agamaa, pogona vitticepsiä. Kääpiöpartiksen kohdalla mulla ei ole kasvatuskokemusta, joten en osaa sanoa missä kohtaa sen varmaksi jo kokenut (-taru-) pystyy näkemään. 

Jaa viesti

moikka! Tossa eilen hain itelleni partiksen. ja on tossa vähän uhitellu ja pullistellu partaansa. kuuluuko parran pullistelu vain uroksille vai molemmille? (:

Jaa viesti

moikka! Tossa eilen hain itelleni partiksen. ja on tossa vähän uhitellu ja pullistellu partaansa. kuuluuko parran pullistelu vain uroksille vai molemmille? (:

Pullistelu useimmiten kuitenkin on erilaista naaraalla ja uroksella. Uros yleensä nyökyttelee nopeasti ja isoilla liikkeillä, usein myös etujaloillaan nyökyttelyä "koventaakseen" ja vähän irvistetäänkin samalla, silleen vaan toisella puolella suuta. Sen lisäksi usein juostaan pari askelta, käännetään vähän selkää ja pullistellaan taas, sitten saatetaan mennä vähän kaarelle ja lättymäiseksi (yritetään näyttää suuremmalta). 

Naaras pullistelee hitaammin ja morjestelee samalla. Useimmiten.

Mutta, meillä kyllä naaraatkin osaavat pullistella halutessaan hyvinkin ukkomaisesti myös. Yleensä laumassa, näyttäessään muille kuka täällä määrää. Yksinään asuvat naaraat harvemmin taas pullikoivat. Sen sijaan yksinään asuvat urokset pullikoivat päivittäin :D 

Sitten on toki vielä se lämmittelypullistelu asia erikseen, jolloin leuasta saatetaan tehdä ikään kuin panta, kun oikein kerätään lämpöä :)

Jaa viesti

4XKAasY.jpg
Kokeilen liittää kuvaa, eka kuvani eli sori jos ihan päin honkia menee :D
Tässä meidän nuorukaisen hännän alus. Minä en tajua mitään, josko te muut näette siinä jo jotain?

ihan OT, mut kuuluuko noi varpaat olla tollaset käkkärät nuorena. Liskon olen ostanut vasta ihan pienenä joulukuun alussa. Onko sillä jotain vikaa niissä vai onko ne vielä vaan noin hintelät 8)

Jaa viesti

Voisin veikkailla tyttöseksi, MUTTA koska en ole näissä expertti, niin kannattanee odotella kokeneempienkin mietteitä. Reisissä ei näy rauhasrivistöä, enkä erota hännän tyvestä patteja laisinkaan.. Toisaalta rauhasrivistö voi olla huomaamattomissa, koska hänellä taitaa olla juuri takamuksesta nahanluonti kesken.. :)

Partiksillahan nuo varpaat saattavat olla välillä hieman erikoisissa asennoissakin.. Ja tuommoiset "lörppänäthän" ne taitaa olla. Jos lisko normaalisti liikkuu ja käyttää varpaitaan niin ei ole syytä huoleen.

Jaa viesti

Tuo vasemman jalan etummainen varvas on ainakin tulehtunut, turvotuksesta päätellen.

Kannattaa putsailla päivittäin Betadinella  :)

Vaiva on aikas yleinen, kynsi tuossa saattaapi tipahtaa pois, mutta nou hätä, pärjää kyllä ilmankin. Vai onko jo pudonnut?

Oikean puoleisessa jalassa on tosiaan käkkyrävarvas, veikkaisin jotta joku sisarus on puraissut sitä pienempänä, pieni kauneusvirhe, ei sen enempää. Ei haittaa liskomuksen elämää.

Äkkiseltään katsottuna näyttäisi tyttöseltä, mutta koska on kovin nuori, niin laitappas vaikka kuukauden päästä uutta kuvaa niin tarkistellaan ettei oo tehnyt sukupuolen vaihdosta :D

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään