Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
mifakako

Kotilonäyttelyitä?

Kotilonäyttelyitä?  

9 members have voted

1. 1. Mitä mieltä olisitte kotilonäyttelyistä?

• Ei missään tapauksessa!
      1
    • Hyvä idea!
      8

Recommended Posts

Tuli tässä mieleeni, että kun on esimerkiksi koira, kissa ja hamsterinäyttelyitä niin miksi ei olisi myös kotilonäyttelyitä? Ei tietenkään tarvitsisi olla lemmikkiluokkaa, koska kotilot tuskin välittää käsittelystä, mutta sellainen missä verrataan kotiloa standardiin vai mikä se nyt onkaan. Palkintoina olisi ruusukkeita ja vaikka pieniä tuotepalkintoja. Mitä mieltä olette? Minusta voisi olla ihan okei, mutta en tiedä onko järkevä idea.

Jaa viesti

Tiedän että tämä on eri asia kuin mitä ketjun aloittaja tarkoitti, mutta en malta olla esittelemättä omaa kotilonäyttelyäni :)

Kussakin kolossa on yhden kotilolajin kuori / kuoria. Osa on omista altaista menehtyneitä yksilöitä, mutta osan olen bongannut&kerjännyt eläinkaupoista. Kuoret ovat siis kuolleilta kotiloilta "yli jääneitä" kuoria, tyhjiä ja kuivia.

Kaikki tämän "näyttelyn" kotilot ovat makean (tai murto-) veden kotiloita.

kuoria.jpg

Mitä tulee alkuperäiseen ideaan, niin ensin varmaan pitäisi olla olemassa jokin (miellellään virallinen) "standardi" johon eläimiä voisi verrata. Jos kissa/koiranäyttelyn idealla haluaa kotilonäyttelyä suunnitella, mä lähtisin ehkä hakemaan mallia kotikissaluokasta. Siellähän ei ole minkäänlaista rotustandardia, vaan kissat arvostellaan käyttäytymisen ja ulkomuodon mukaan niin, että parhaiten hoidettu kissa on voittaja. Kotiloluokassa käyttäytyminen voisi tarkoittaa aktiivisuutta ja ulkomuoto kaunista ja tervettä eläintä. Tarpeeksi paksu ja kova, virheetön kuori (saanut tarpeeksi kalkkia), kauniit värit ja terve jalka&ruumis (eli kaikin puolin hyväkuntoinen eläin).

Edited by Joonas
  • Like 3

Jaa viesti

Mä tykkään noista akvaattisista enemmän kuin maalla elävistä, koska siellä on joukossa niin paljon erilaisia värejä. Ja erityisesti muotoja!

"Pagodikotilo" on ehkä hurjimman muotoinen:

485429_509408212446975_756595693_n.jpg?o

Mutta on mun ekat terraarioeläimet olivat aikanaan akaattikotiloita, ja on meillä pari maakotiloa nykyäänkin.

• Like 2

Jaa viesti

Vau miten hieno toi kotilo! :wub:  Mä taas tykkään maalla elävistä kun niitä voi käsitellä vaikka ne ei siitä tykkääkkään :D

Jaa viesti

Kotilonäyttelyitä minäkin kaipailisin! Siinä voitaisiin arvostella esim. kuorta, limaa... jne. Minun mielestäni se olisi ihan hauska idea ja samalla kotiloharrastajat saisivat jotain ”yhteistä tekemistä”! 

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään